نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شيرازي ها و آدرس shiraziha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

بیشتر خرده فروشان را می توان به دو دسته تقسیم کرد :

1 -آنهایی که در برابر تغییر مقاومت کرده و نسبت به آن بیزارند.

2- آنهایی که تغییر را با روی باز می پذیرند و خود را با آن هماهنگ میکنند .

اگر شما 12 روش کاربردی زیر را به کار گیرید در امر فروشندگی موفق خواهید بود چون این راه حل ها حاصل تجربه خرده فروشان زیادی در سراسر جهان است .


1-خودتان را بشناسید :

علایق ،مهارت ها و توانایی های خود را بشناسید حفظ کار و کسب فعلی بهتر ازخلق یک شغل جدید است بنابراین باید از خود گذشتگی کنید نقش اساسی شما در ایفای وظایفی چون بازاریابی، فروش و سرپرستی کارکنان است که شما در همه اینها به تنهایی موفق نیستید بنابراین باید بدانید که کدام بخش را می توانید به تنهایی اداره کنید و در کدام بخش به کمک احتیاج دارید به همین خاطر است که باید با دیدی بی طرفانه به تمام نقاط قوت وضعف خود دقت کنید .

2- برنامه رو به جلو داشته باشید :

بسیاری از فروشگاه ها توسط افرادی اداره می شوند که اطلاعات چندانی نسبت به شغل خود ندارند ،اگر شما همانند مالک یک فروشگاه تخصصی ورودی و خروجی شغل خود را ندانید خیلی زود شغل خود را از دست خواهید داد به گونه ای که کارشناسان علت 80 درصد ورشکستگی ها را در 5 سال نخست کار پول نمی دانند بلکه فقدان اطلاعات و دانش تخصصی می دانند رمز موفقیت شما در این است که بدانید چگونه میتوان با اجرای یک برنامه تجاری موثر تصمیمات صحیح گرفت .

3- ضعف خود را بشناسید:

اگر شما معنای دانش انجام کار را به خوبی درک کرده باشید می توانید از یک گوشه رقابتی سود ببرید تفاوت های که ممکن است بقای شما را به چالش بکشد :رقابت،اندازه خدمات ،موقعیت،بازایابی،نوع مشتریان،تامین کنندگان و استراتژی های قیمت رقبا،محیط بازار ،محیط کسب و کار محلی،ظرفیت خالی فضاهای تبلیغاتی ،درآمد خانواده ،سطح تحصیلات افراد ،گروه سنی ،جمعیت نژادی ،آمار مشتریان بالقوه که یک فوشنده با ایجاد درک درستی از همه این موارد می تواند در امر فروش موفق بوده و از سایر رقبای خود در بازار پیشه گیرد .

4-مشتریان خود را درک کنید:

آیا به سخن مشتریان خود توجه می کنید ؟ اگر براساس خواسته مشتریان خود عمل کنید خواهید دید که آن ها از شما خرید خواهند کرد و باعث رونق کسب و کارتان می شوند.


5 -سوابق مالی خود را حفظ کنید :

اگر ندانید پولتان به کجا می رود به زودی بازی را واگذار می کنیددر بازی تجارت که با رایانه انجام می شود سوابق مالی به مثابه تجهیزات راهبردی هواپیما است که میزان ارتفاع ،جهت وسرعت را تعیین می کند پس سعی کنید در امر فروشندگی خود را فردی خوش حساب که چک هایش همیشه پاس می شود نشان دهید.

6-نقدینگی خود را مدیریت کنید:

کسب و کار بدون نقدینگی جریان ندارد و این بسته به بزرگی یا کوچکی کار نیست نقدینگی برای یک سازمان همانند خون در رگ های انسان است پولی که به سازمان وارد واز سازمان خارج می شود عواملی هستند که کسب و کار شما را سالم نگه میدارند اگر شما بر جریان نقدینگی خود آگاه باشید و منابع ورودی و علت خروجی آن را بدانید نباید نگران بی پولی باشد.

7- روش های مدیریت سالم را به کار گیرید:

مالک فروشگاه مدیر فروشگاه است این جمله بیانگر این مسئله است که با فکر و اراده کسب و کارتان را از بالا به پایین اداره کنید در تصمیمات خود به مشتریان پیشنهاد خدمت دهید ،منابع و زمان را مدیریت کنید و روش تجارت کردن درست را بدانید ،در امر فروشندگی از کارکنان خود قدردانی کرده و به اندازه توان وکار آن ها به آنها مزد دهید ،به طور مستمر کارکنان خود را آموزش دهید تا با شیوه های جدید انجام کار آشنا شوند این امر زمینه دخالت کارکنان را در امر تصمیم گیری و زمینه موفقیت فروشندگی را فراهم می کند .

8- تصویر و ذهنیت ممتاز خود را توسعه دهید :

تصویر و ذهنیتی که از خود در دید مشتری ایجاد می کنید زمینه رونق کسب و کارتان را فراهم می کند برای اینکه در امر فروشندگی موفق باشید سعی کنید ظاهر فروشگاهتان را به گونه ای جذاب کنید تا مشتریان جذب فروشگاه شوند.

9-دارایی های خود را کنترل کنید:

نقش دارایی ایجاد فروش است ،تمام فروشگاه های خرده فروشی نیازمند به مدیریت دارائی ها یشان می باشند این سرمایه شماست که روی قفسه های فروشگاه تان نشسته است که خرده فروشان کوچک تنها به این دارائی ها توجه می کنند و نمی توانند درک درستی از مصرف این دارائی ها توسط مشتریان داشته باشند ولی فروشندگان موفق می دانند که براساس نیاز و انگیزه مشتریان چه کالاهایی به فروش خواهد رفت و چه کالاهایی در قفسه خواهند ماند.

10- برای درک کامل طبیعت خرده فروشی خرید و برای سود بیشتر قیمت گذاری کنید:

قیمت اولیه کالای شما ،برآوردی موقت از جیزی است که قرار است مشتری آن را خریداری کند بنابراین سعی نکنید که قیمت کالای خود را بی جهت افزایش دهید بلکه سعی کنید تا با ایجاد جشن و زرق و برق میزان فروشتان را افزایش دهید و مشتریان را جذب کنید تا از فروشگاهتان به میزان بیشتری خرید نمایند .در ضمن برای اینکه قیمت کالا مناسب باشدوبرای مشتریان نیز گران تمام نشود سعی کنید کالا را به صورت عمده فروشی بخرید تا قیمت کمتری را بپردارید در نتیجه با پیشنهاد قیمت هوشیارانه جدید وبا ارزش، به مصرف کننده قادر خواهید بود تا مشتریان بیشتری را جذب کنید میانگین معاملات فروش خود را افزایش دهید و فرصت های بیشتری را جهت ملاقات مشتریان از فروشگاهتان فراهم کنید .

11- از حرفه ای ها درس بگیرید:

برای تسلط یافتن در مهارتهای اداره یک کسب و کار ،نیازمند تجربه بسیاری هستید.

12-در هنگام نیاز کمک بگیرید :

مشارکت و مساعدت از محیط خارج می تواند قدم بزرگی برای شروع باشد ؛برای کمک گرفتن از دیگران مغرور نباشید. 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 3 فروردين 1392برچسب:راه حل ها حاصل تجربه خرده فروشان زیادی در سراسر جهان , ] [ 19:36 ] [ شیرازیها ]

اگر ایده عالی دارید ولی سرمایه تان کم است!!!

 

وقتی در کلاس هایم درباره کارآفرینی صحبت می کنم بسیاری از فراگیران اولین کلمه ایی که بکار می برند کمبود سرمایه اولیه است.در این مطلب شش راه تامین سرمایه اولیه برای شروع کسب وکار را برای شما توضیح می دهم.

راه های تامین سرمایه برای کسب وکار:

1)کار را با کم شروع کنید.از همان اول نخواهید همه امکانات برای شروع کسب و کارتان فراهم باشد.به عنوان مثال اگر ایده تان احداث یک مرغداری است به جای اینکه از همان اول بخواهید یک مرغداری 10000(ده هزار تایی) تاسیس کنید یک مرغداری هزار تایی تاسیس کنید.(هزار تایی).از قدیم گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدن است.ایده هایتان را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و مرحله به مرحله به آن ها جامه عمل بپوشانید.اگر می خواهید کو هها را جابجا کنید ابتدا باید تکه سنگ ها را جابجا کنید.

2)از سایر امکانات خود استفاده کنید و آنها را به پول تبدیل کنید.تمام امکانات و منابع مالی خود را لیست کنید و بعد می بینید منابع مالی بسیاری برای استفاده در عملی کردن ایده تان دارید.از اتومبیل و طلا گرفته تا سیم کارت موبایل! بسیاری از کارآفرینان بزرگ فعلی در مرحله ای از زندگی خود تمام دارایی های خود را به پول تبدیل کرده اند تا توانسته اند امروز به اهداف خود دست پیدا کنند.به عنوان مثال در زندگی نامه بهروز فروتن بنیان گذار صنایع غذایی فروتن می خواندم در یک مقطعی حتی حلقه ازدواجشان را فروخته او سرمایه کارشان کرده اند.شما برای دست یابی به اهداف خود حاضرید از کدام یک از منابع خود چشم بپوشید؟

3)با دیگران شریک شود.این ضرب المثل که می گوید اگر شریک خوب بود خدا برای خودش شریک می گرفت یک ضرب المثل تاریخ انقضا گدشته است.بسیاری از کسب و کار های امروز بر مبنای شراکتی موفق شکل گرفته اند.سعی کنید شریکی پیدا کنید که نظرات و عقایدش با شما شبیه باشد.در ابتدای کار همه چیز را برای خودتون کاملا روشن کنید.مثلا در مورد تقیسم سود و شیوه کار هر یک ،دستور العمل کار، کاملا مشخص داشته باشید.

4)سهام بفروشید.بخشی از سهام کار خود را به دیگران بفروشید .دقت کنید سهام دار کردن دیگران با شریک کردن آن ها متفاوت است.بسیاری از افراد سرمایه های راکدی در بانک ها دارند و نمی دانند با آنها چکاری انجام بدهند.سرمایه های دیگران را بکار بگیرید.

5)از موسسات خیریه کمک بگیرید.هدف خود را برای آنها تشریح کنید و آن ها را دعوت به سرمایه گذاری کنید.به آنها نشان بدهید که می توانید برای مددجویان آنها اشتغال ایجاد کنید.از موسسات خیریه بخواهید به جای اینکه به افراد ماهی بدهند به آنها ماهی گیری بیاموزند.

6)وام بگیرید.دقت داشته باشید در بسیاری از موارد وام گرفتن آخرین راه و بدترین راه تامین مالی است.(مخصوصا از موسسات مالی و اعتباری) وقتی فرمول و نحوه وام دادن بسیاری از بانک ها را بررسی می کنیم می بینیم که بهره واقعی آن ها بسیار بسیار بالاتر از آنچه است که اعلام می کنند.و حال داشتن ایده ایی که با سود آن بتوان بهره بانک ها بپردازیم و بخشی از آن برای خودمان بماند بسیار مشکل است.

آیا شما ایده دیگری دارید؟راه دیگری به ذهنتان میرسد؟

(کپی این مطلب فقط با ذکر نام و لینک این سایت مجاز است.) 


برچسب‌ها: <-TagName->

تعریف مشتری مداری به زبان ساده

 

پسرکی وارد داروخانه ای شد.صندلی مخصوص مشتریان را به سمت میز مخصوص تلفن هل داد.بر روی صندلی رفت تا دستش به تلفن برسد.شروع کرد به گرفتن شماره ای هفت رقمی.مسئول داروخانه متوجه پسرک بود و به مکالماتش گوش داد.

پسرک پرسید :خانم می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن ها را به من بسپارید؟ زن پاسخ داد،کسی هست که این کار را برای من انجام می دهد.پسرک گفت خانم من این کار را نصف قیمتی که او می گیرد انجام خواهم داد.زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی هست.پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد خانم،من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برایتان جارو می کنم.در این صورت شما در روز یک شنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت.مجددا زن پاسخش منفی بود.پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت،گوشی تلفن را گذاشت.

مسئول داروخانه که به صحبت هایش ،گوش داده بود به سمتش رفت و گفت پسر به خاطر این روحیه خاص و خوبی که داری دوست دارم کاری به تو بدهم.پسر جوان جواب داد نه ممنون،من فقط داشتم عملکردم را می سنجیدم،من همان کسی هستم که برای این خانم کار می کند!!! 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:تعریف مشتری مداری به زبان ساده, ] [ 13:32 ] [ شیرازیها ]

 10 درس طلایی از زندگی استیو جابز

 

 

استیو جابز با انرژی نا محدود و شخصیت کاریزماتیک و گیرای خود یک مدیر جذاب و منحصر به فرد به شمار می آید .حتی هنگامی که سعی می کند خیلی معمولی و عادی صحبت کند ،سخنانش بسیار زیرکانه است ، و در سخنوری استعداد خاصی دارد . اغراق نیست که بگوییم استیو جابز برترین مدیر آی تی سال های اخیر بوده است .حتی لباس پوشیدن او منحصر به فرد و در نوع خود بسیار جالب است .




در اینجا متنخبی از بهترین حرفایی که او زده جمع آوری شده است ، درس هایی طلایی که به شما برای موفقیت در زندگی کمک می کند:



۱ . نو آوری تمایز بین یک رهبر و یک دنبال رو است

نوآوری هیچ گونه مرزی ندارد. تنها مرز فقط تخیل شماست. زمان در اختیار شماست که چه چیز را می خواهید از این جعبه بیرون بیاورید. اگر شما جزئی از یک صنعت رو به رشد هستید، به راه هایی فکر کنید که بیشتر موثر باشید؛ چگونه مشتری پسندتر باشید و اینکه چگونه به سهولت تجارت کنید. اگر شما جزئی از یک صنعت راکد هستید، هر چه سریع تر از آن بیرون آیید قبل از این که خودتان فرسوده شوید، غیر موثر شوید و از تجارت خارج شوید. به یاد داشته باشید که طفره رفتن اینجا یک گزینه برای شما محسوب نمی شود. هم اکنون شروع به نوآوری کنید.



۲ . معیاری از کیفیت باشید .بعضی از افراد در محیط هایی که ممتاز بودن و برتری انتظار می رود استفاده نمی شوند .
هیچ میانبری به برتر بودن نیست .شما باید برتری خودتان را تعهد کنید .از استعدادها و توانایی های خود استفاده کنید و مهارت هایی که بهترین راه را برای جلو انداختن شما از بقیه مهیا می سازد را به کار گیرید .با یک استاندارد بالا زندگی کنید و به جزئیاتی که واقعا باعث تفاوت شما با دیگران می شود توجه کنید.ممتاز بودن و برتری سخت نیست . خیلی ساده همین الان تصمیم بگیرید که ممتاز و برتر باشید و سپس از آن چیزی که زندگی به شما بازتاب می دهد متحیر می شوید.



۳ . تنها راهی که می توانید کارهای بزرگ انجام بدهید این است که آنچه انجام می دهید را دوست بدارید .اگر شما هنوز این راه را پیدا نکردید ،به جستجو ادامه دهید .درمانده نشوید .با تمام وجود از ته قلب خود تلاش کنید، سر انجام شما این راه را پیدا خواهید کرد.
من این را در ۴ کلمه خلاصه می کنم : Do What You Love یا کاری انجام بده که دوستش داری . در جستجوی حرفه و مسیری باشید که به زندگی شما جهت ، مقصد و خشنودی می دهد .هدف ها را تشخصی دهید و برای هدف هایی که به زندگی شما معنی و ارزش می بخشد تلاش کنید .این کار فقط به سلامتی روحی و انگیزه داشتن شما کمک نمی کند ، بلکه باعث می شود شما در زمان های سختی احساس بهتری داشته باشید و التیام بخش شما خواهد بود .آیا شما در روز شنبه صبح از تخت خود می پرید و پیش به سوی پیشرفت و کارهای این هفته می روید؟ اگر پاسخ شما خیر است بیشتر فکر کنید تا دلیلش را پیدا کنید .



۴ . می دانید که بیشتر غذایی که می خوریم به دست افراد دیگری درست شده است. لباسی را می پوشیم که کسان دیگری آنها را ساخته اند. ریاضیاتی را استفاده می کنیم که اشخاص دیگری آن را توسعه داده اند … منظورم این است که ما به ندرت چیزی را به دست می آوریم. خیلی شگفت انگیز و خارق العاده است وقتی چیزی را خلق می کنید که بر اساس تجربه و دانش بشری باشد.

به صورتی زندگی کنید که از لحاظ اخلاقی منطقی باشد. سعی کنید که در دنیای اطرافتان تغییری حاصل کنید و به سوی بهتری سوق دهید. آن گاه توجیه بهتری برای زندگی خواهید یافت و بهترین مرهم برای ملالت و خستگی به شمار می رود. همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن هست. همیشه در مورد کاری که انجام می دهید با دیگران گفت و گو کنید. نصیحت نکنید یا حق به جانب نباشید و یا متعصبانه فکر نکنید همچنین افراد را از بحث دور نکنید. از مثال زدن خجالت نکشید و از هر فرصتی استفاده کنید که به دیگران اجازه دهید بدانند که چه کاری را انجام می دهید.



۵ . در بودا یک اصطلاح هست به نام : “افکار یک نوآموز” . بسیار شگفت انگیز است که افکار یک نو آموز را داشته باشید.

نوعی طرز تفکر است که هر چیز را به صورتی که هست می بینید، قدم به قدم و در یک آن به ماهیت هر چیز پی خواهید برد. افکار نو آموز نوعی تمرین عبادت و ریاضت در اعمال به حساب می آید. این فکر هست که باعث تصدیق بلا تصور و چشم داشت، قضاوت و پیش داوری می شود. به افکار یک نو آموز که به مانند یک کودک دنیای اطراف خود را می بیند نگاه کنید، پر از کنجکاوی، شگفتی بهت و حیرت.



۶ . ما اساسا معتقدیم که شما تلوزیون نگاه می کنید تا فکر نکنید ، و زمانی که شما با کامپیوتر کار می کنید ، می خواهید فکر کنید

مطالعات آکادمیک در طول دهه های مختلف نشان دهنده ی این است که تلویزیون اثر مهلکی بر روح و روان انسان دارد. بیشتر بینندگان تلویزیون می دانند که عمل آنها باعث کندی در ذهن و تباهی آن می شود ولی بیشتر زمان خود را جلوی این جعبه می گذرانند. پس تلویزیون را خاموش کنید و سلول های مغزی خود را نجات دهید. اما بسیار محتاط باشید، کامپیوتر هم می تواند باعث از بین رفتن سلول های مغزی شود. سعی کنید صحبتی داشته باشید با شخصی که به مدت ۸ ساعت در روز به بازی های اکشن یا مسابقه ای می پردازد !



۷ . من تنها کسی هستم که یک چهارم یک بیلیون دلار را در یک سال از دست داده ام … این موضوع خیلی شخصیت ساز است.

اشتباه کردن را برابر با اشتباه بودن ندانید. شخص موفقی وجود ندارد که تا به حال دچار اشتباه یا شکست نشده باشد، افراد موفق اشتباه می کنند و نوع زندگی خود را عوض می کنند یا نحوه ی عملکرد خود را تغییر می دهند که بتوانند با اشتباه خود رویارویی کنند، پس بار دیگر آن اشتباه را انجام نخواهند داد. آنها اشتباهاتشان را بازگو می کنند تا اخطاری باشد نه اینکه نشانه ی نا امیدی یا بی کفایتی باشند. اشتباه کردن به این معنا نیست که مثل یک احمق زندگی می کنید.



۸ . من تمام فن اوری هایم را برای یک بعد از ظهر بودن با سقراط معامله می کنم.

در دهه گذشته ، کتاب های زیادی از شخصیت های بزرگ تاریخی در کتاب خانه های سرتاسر جهان موجود است . و سقراط به همراه لئوناردو داوینچی، نیکولاس کوپرنیک، چالز داروین و آلبرت انیشتن قله های الهامات در استقلال اندیشمندان هستند. اما سقراط اولین بود. چیچرو در مورد سقراط می گوید: ” او فلسفه را از آسمان به صورت زنده برای مردمان به زمین آورد.” بنابراین از اصول سقراط در زندگی، کار، یادگیری و روابط خود استفاده کنید. این کار را برای خودتان انجام دهید نه برای سقراط، و ببینید چه قدر درستی ، زیبایی و خوبی می توانید به زندگی هر روزه ی خود وارد کنید.



۹ . ما اینجا هستیم که تغییری در جهان به وجود آوریم، در غیر این صورت چرا هم اکنون اینجا هستیم؟

شما می دانید که کارهای بزرگی در زندگی می توانید انجام دهید؟ و می دانید که هر زمان که یک فنجان قهوه برای خود می ریزید چقدر این کارهای بزرگ خاک خواهند خورد؟ و قصد دارید قبل از انجام این کارها کمی بیشتر فکر کنید … همه ی ما با هدیه ای به دنیا آمده ایم که به زندگی بدهیم، هدیه ای برای تمام رؤیاهایمان ، رغبت هایمان، احساساتمان و کنجکاوی هایمان. این هدیه در واقع هدف ماست. شمابرای انتخاب هدف خود نیاز به هیچ اجازه ای از دیگران ندارد . هیچ رئیسی، معلمی، والدینی یا کشیشی این قدرت را ندارد برای شما تصمیم بگیرد که هدف شما چیست. فقط باید این هدف منحصر بفرد را بیابید.



۱۰ . زمان برای شما محدود است، پس وقت خود را برای زندگی دیگران تلف نکنید. در عقاید تعصب آمیز به دام نیافتید .به گونه ای زندگی نکنید که نتیجه ی افکار افراد دیگری هستید. نگذارید سر و صداهای افکار دیگر باعث شود به صدای درونی خود گوش نکنید. از همه مهم تر، این جرئت را داشته باشید که از قلب خود پیروی کنید. ضمیر نا خود آگاه تنها چیزی است که می داند شما به چه تبدیل خواهید شد. هر چیز دیگر در درجه ی دوم قرار خواهد گرفت.

آیا شما از زندگی برای به تحقق رساندن رویای دیگران خسته شده اید؟ شک نکنید این زندگی شماست و شما این حق را دارید که هر گونه که می خواهید زندگی کنید. به گونه ای زندگی کنید که شما انتخاب می کنید و شما رئیس خود هستید.

هر یک از این درس ها ممکن است در ابتدا برای گنجاندن در زندگی مشکل به نظر برسد ، اما اگر شما مسیر را هموار کنید این درس ها به سادگی برای شما رخ خواهد داد و خواهید دید که چه پیشرفتی در زندگی و عملکرد خود خواهید داشت . پس پیش بروید و این نکات را رعایت کنید .

به نقل از ویز ویز


برچسب‌ها: <-TagName->

تکنیک های جذب مشتری برای مغازه

 

 

 

امروز بعد از تمام شدن کلاس صبح(در نیک آباد) با آژانس به یک بریانی(بریان یک غذای سنتی فوق العاده خوشمزه اصفهان است) رفتم.این بریانی را راننده آزانس به من پیشنهاد داد. انصافا که بریان خوشمزه ایی هم داشت. طبق عادت با صاحب مغازه شروع به صحبت کردم.به او پیشنهاد دادم از یکی از خانم های این شهر هر روز نان تازه بخرد.(یکی از مشاغل زنان این شهر پخت نان خانگی و فروش آن است).صاحب رستوران گفت از سوپر روبروی مغازه اش نان می خرد و او هم هر روز نان تازه می آورد.برایش استدلال آودم که با قیمت کمتری می تواند از خانم های شهر بخرد .او گفت اشکالی نداره و ترجیح می دهد سوپری همسایه اش از این راه سودی ببرد.چند دقیقه بعد تلفن مغازه زنگ زد و یکی سفارش کباب داد.حدس می زنید چه کسی پشت تلفن بود؟؟؟

مغازه سوپری همسایه!!!

یکی از راههای جلب مشتری کار کردن با مغازه ها و کاسب های اطراف محل کار است.ممکن است شما کمی گران تر مواد مورد نیازتان را بخرید ولی به احتمال زیاد سود بیشتری نصیب شما خواهد شد.وقتی الان با خودم فکر میکنم به این نتیجه می رسم که اگر شخصی درباره کیفیت غذای این رستوران از سوپر مارکت روبروی اش سوال کند مطمئنا او تعریف خواهد کرد،و را تشویقش می کند حتما غذای آن را امتحان کند.چون هرچه فروش این رستوران بالاتر باشد خودش سود بشتری می برد.و جالب تر این که وقتی غذایم تمام شد و از رستوران به بیرون آمدم دیدم دفتر آزانسی که این رستوران را به من معرفی کرد در همسایگی اش قرار دارد.!!!(شماره آزانس را من از روی یک تبلیغ روی دیوار پیدا کرده بودم ). 


برچسب‌ها: <-TagName->

 

استخدام شوید!

 

بسیاری از افراد را می بینم که بیکار هستند .یکی ،دو سال است به دنیال یک کار خوب می گردند و یا دارند فکر می کنند چه کاری را شروع کنند و هنوز هم پیدا نکرده اند.اگر شما جزو این دسته از آدم ها هستید،یک پیشنهاد برای شما دارم:



از همین امروز جایی استخدام شوید و کاری را شروع کنید.منتظر ایجاد شرایط ایده آل نباشید.منتظر درست شدن همه کار ها نباشید!



به عنوان مثال به عنوان یک کمک جوشکار(شاگرد)مشغول به کار شوید.این کار مزایای زیادی دارد:



1)شما یک کار و حرفه را می آموزید.

2)تجربه کاری بدست می آورید،که برای استخدام در مکان های دیگر بسیار موثر است.

3)با انسان های مختلف تعامل پیدا می کنید که می توانند مشتریان آینده کسب و کار شما باشند.آرایشگر معروفی را می شناسم که قبلا در یک مغازه شاگردی می کرد و الان که برای خود مستقل شده است،بسیاری از مشتریان مغازه قبلی را جذب کرده است.

4)راه های جدیدی پیش روی شما گشوده می شود.به عنوان مثال ممکن است با یکی از مشتریان فعلی خود کسب و کار جدیدی را شروع کنید.یا ممکن است ایده جدیدی به دهنتان برسد و کار ،کارفرمایی فعلی را خود ارتقا بخشید. یا بتوانید جنبه های دیگری از آن کسب و کار را کشف کنید و آن ها را گسترش بدهید.مثلا وارد تجارت دستگاه جوش بشوید!

5)یک درآمد کسب می کنید،هر چقدر هم که کم باشد بهتر از هیچی که هست!!!



اما چگونه استخدام شویم؟قبلا در این لینک در این باره توضیح دادم. 


برچسب‌ها: <-TagName->

 

 

با بیست هزار تومان چه کاری می کنید؟؟؟

 

 

 

لطفا قبل از خواندن مطلب اول ۱ دقیقه با خود فکر کنید و بگویید چکاری با ۲۰ هزار تومان ترجیح میدهید بکنید.

آیا یک دقیقه فکر کردید؟ لطفا قبل از ادامه مطلب نظر خود را در قسمت نظرات به همراه نوع فعالیت و حرفه کاری خود ثبت کنید و سپس اقدام به مطالعه مطلب بکنید.



حالا بحث شیرین ۲۰ هزار تومان. با ۲۰ هزار تومان چه کاری میکنید؟ آیا ۲۰ هزار تومان مبلغ خوبی برای سرمایه گذاری هست؟ آیا ۲۰ هزار تومان اصلا مبلغه؟ من ۲۰ کار متفاوت برای انجام با ۲۰ هزار تومان ارائه میکنم! بیایید باهم آپشن هایی را که داریم لیست کنیم (با فرض اینکه حرفه من یک فعال وب هست) :


1) 20 هزار تومان بذاری جلوی گدا باهات قهر میکنه!! پس اصلا حرفشو نزن!


2) والا من ۲۰ هزار تومان میذارم زیر بالش ببینم آخر ماه ی وقت پول آب ، برق ، اجاره کم نیاد بعد بهش فکر میکنم.


3) من که میذارم تو جیبم برای خرج پنجشنبه شب. 


4) والا تو جیبم میذارم ولی مطمئن هستم به پنجشنبه نمیرسه. 


5 ) همین امشب ترتیبشو میدم. هیچی بهتر از تفریح با رفقا نیست بخدا!


6 ) آدم باید ۲۰ هزار تومان بذاره بانک تا یک موقع خوب که حراجیه ، لباسی چیزی بخره باهاش. اینطوری کلی سود کردی.


7) خوب ۲۰ هزار تومان میشه گذاشت بانک و پس انداز کرد. همیشه گفتن قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. و بعد هم که دریا شد خوب یک ماشینی ،خونه ی میخره آدم.


8) 20 هزار تومان بهتره اول بره حساب بانکی که خرج نشه! من برای این کار یک حساب جدا دارم که برا پس اندازامه و سپس زمانی که پول خوبی شد باهاش طلا میخرم. به این میگن سرمایه گذاری موفق و حساب شده. 


9) 20 هزار تومان! خوب این پول من سرمایه گذاری میکنم! یک دوست دارم که کانتینر کانتینر جنس وارد میکنه. رو هر جنس ۱۰% سود میکنه. حالا هر جور شده قانعش میکنم که این ۲۰ هزار تومان بگیره چون بهم گفته بود هر کالای که میاره قیمتش ۳۰ تومان یعنی حتی پول من قیمت یک کالا هم نمیشه. ولی خوب دوستای قدیمی هستیم. 


10 ) خوب من این پولو دو قسمت میکنم ۵ هزار تومان برا تفریحم و ۱۵ تومان برای سرمایه گذاری. اما هنوز فکری نکردم کجا سرمایه گذاری کنم. 


11 ) خوب من ۱۵ تومان میرم ی دوچرخه فکستنی دسته ۲ میخرم. با ۵ تومان میرم تراکت میزنم. این تراکت هارو تو محل خودمون پخش میکنم و شروع میکنم به دلیوری میوه و نون سنگک تو محل .رو هر حمل و نقل نون ۲۵ تومان میگیرم. اگه حجمش زیاد باشه یعنی میوه گوشت اینا ۷۵ تومان. چرا نمیگم ۵۰ و ۱۰۰؟ چون خود مردم اون ۲۵ بقیه رو از جیب اصولا میدن!


12 ) من باهاش واکس میخرم و یک اسپند گردون و یک ساز دهنی و چند شاخه گل! واکسو میمالم به صورتم با ی دست لباس کهنه که دارم، از فردا شبم زیر چاراه پارک وی ترافیکش خوبه پول خوبی آدم در میاره ! هر موقع از روزم بر اساس نیاز مردم یا ساز میزنم یا گل میفروشم یا اسپند دود میکنم.


13 ) من یسری دوست دارم که تو وب کار میکنن و مثل خودمن هستند. باهاشون قرار میذارم بریم بیرون .حساب کردم یجای هست تو ولیعصر قهوه میخورم ۱،۰۰۰ تومان اگه با این ۱۰ نفر آدم ۲ بار برم بیرون ۲۰ تومان خرج شده ولی در عوض با این ۱۰ نفره ارتباطم محکم تر شده و ازشون میخو ام که باهم تبادل لینک کنیم. چون حساب کردم اگه از هر کدوم ۲۰ تا کاربر در روز بیاد تو سایتم یعنی ۲۰۰ تا در روز. حالا اگه آگهی بذارم و رو هر کلیک ۱۰ تومان بگیرم شروع خوبی باید باشه.

 


14 ) من این ۲۰ تومان میدم به یک کسی تبلیغ سایتم رو بکنه تو سایتش. چون اینطوری کلی هیت بدون درد سر میگیرم. 


15 ) من ۲۰ هزار تومان میرم تو پاساژ الاعدین 1 موبایل دسته دو میخرم وای میستم با ۵۰۰ تومان سود به یکی دیگه میفروشم.


16 ) من ۲۰ هزار تومان نگه میدارم .اول میرم تو اینترنت تو سا یتها دنبال ۱۰ تا محصول میگردم از ۱۰ تومان تا ۲۰ تومان. بعد میرم همون کالا رو میذارم تو ایستگاه و سایت های دیگه با قیمت +۵۰۰ تومان. بعد میشینم ببینم کی زنگ میزنه بخره. اگه کسی زنگ زد دلالی شروع میشه. 


17 ) 20 هزار تومان من خرج کارای خیریه میکنم ثوابش برام برکت میاره. 


18 ) 20 هزار تومان! من این پول قرض میدم به دوستم گفته بود پول احتیاج داره و گفت تو دو قسط بر میگردونه. و ۵۰۰ تومان اضافه حاضره روش بده.


19 ) اول یک آگهی میدم تو روزنامه همشهری ترجمه با کمترین هزینه بعد هرکی زنگ زد میگم کلمه ۷ تومان باید بدین بعد ازونور یکی دو نفرم تو اینترنت پیدا میکنم که برام کلمه ۵ تومان ترجمه کنند. با ۱۰ تومان بقیه میرم کارت میزنم هر وقت ترجمه طرف رو خواستم پست کنم کارتم رو باهاش پست میکنم. 


20 ) من با ۲۰ هزار تومان اولین کارمند خودم رو استخدام میکنم تا بشینه یسری کارای نامه نگاری و شاید طراحی صفحات اینترنتمو انجام بده. خوب البته این آدم شاید کلا ماهی برام ۲۰ -۱۰ ساعت بیشتر کار نکنه.



لطفا جواب خود را در قسمت نظرات بنویسید. 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:خلاقیت ,کارآفرینی ,ثروت ,کسب ثروت ,درآمد ,افزایش درآمد ,پول ,, ] [ 13:17 ] [ شیرازیها ]

 

ادکلن پول

یکی از مدیران بخش فروش مایکروسافت عطری را تولید کرده است که بوی اسکناس نو می دهد.
، اگر شما به عنوان یک مدیر مایکروسافت کار کنید احتمالا بوی پول رایحه ای است که بیش از هر چیز به آن علاقه دارید!
در این راستا، "پاتریک مک کارتی" معاون رئیس بخش فروش مایکروسافت به این فکر افتاد که همه باید بتوانند بوی پول را استشمام کنند. به همین دلیل ناگهان ایده تولید عطر جدیدی که بوی پول می دهد در ذهنش درخشید!
ایده "مک کارتی" منجر به تولید عطری با عنوان Money (پول) شد. این عطر در دو مدل His Money برای مردان و Her Money برای زنان عرضه شده است و اجازه می دهد که رایحه اسکناس دلار تازه چاپ شده در فضا پراکنده شود.
براساس گزارش Cnet، ایده ساخت این عطر که 35 دلار قیمت دارد پس از خواندن نتایج یک پژوهش دانشمندان ژاپنی در ذهن معاون رئیس بخش فروش شرکت مایکروسافت شکل گرفت.

نتایج این تحقیقات نشان می داد که اگر رایحه پول در فضای اداره پخش شود کارمندان با میل بیشتری کار می کنند. 


برچسب‌ها: <-TagName->

ظرف غذا : نکته مهم رستوران داری

 

بهترین ظروفی که میشود از آنها در هتل و رستوران و یا سایر اماکن پذیرایی استفاده کرد ظروف چینی میباشد . بهتر است در صورتی که از ظروف چینی در رستوران استفاده میشود از طرح های ساده ی آن استفاده شود . هیچگاه از ظروف طرحدار در رستوران استفاده نکنید . استفاده از رنگ سفید و طرح ساده در این ظروف مزایایی دارد که به نمونه هایی از آنها اشاره میشود.

اولین و شاید مهمترین دلیل آن کنترل پاکیزگی آن است . در ظروفی که روی آنها نقش و نگار زیادی کشیده شده باشد ممکن است هنگام شستشو نقاطی از آلودگی آنها از چشم مخفی بماند .

دلیل دیگر اینکه در بسیاری از کارخانه ها هنگام تولید سرویس های چینی ممکن است در یک مرحله تولید انبوهی از یک مدل انجام شود و پس از آن تولید آن مدل متوقف شود و مدل دیگری تولید شود حال اگر در یک رستوران نیاز به خرید تعدادی از آن مدل مشخص باشد چه باید کرد ؟ یا باید کل سرویس های آن رستوران را تغییر داد و یا اقدام به خرید مدل دیگری کرد که در اینصورت با توجه به دو طرحه شدن ظروف در آن رستوران زیاد صورت خوشی ندارد.

دلیل دیگر در مورد استفاده از ظروف ساده امکان چاپ آرم و نام آن هتل و یا رستوران است که این خود نیز چندین دلیل موجه دارد که به چند مورد از آنها اشاره میشود :

۱- در رستوران های جدید التأسیس که هنوز شناخته شده نیستند و بسیاری از مشتریان آن برای بار اول است که به آن رستوران می آیند در صورتی که خدمات ارائه شده در آن مناسب و با کیفیت باشد ناخود آگاه مشتری به دنبال نام رستوران میگردد که میبایست معمولا نام رستوران همیشه در دسترس مشتری باشد که اگر این نام در ظروف این رستوران حک و چاپ شده باشد کمتر پیش می آید که از دید مشتری مخفی بماند که این خود یکی از راه های موثر تبلیغ میباشد .

۲- یکی دیگر از مسائلی که ممکن است در برخی از رستوران ها با آن برخورد شود این است که گاهی اوقات برخی از مشتریان اقدام به بردن ظروف میکنند که البته این مسئله بسیار کم پیش می آید ولی در اینصورت حتی اگر این اتفاق بیفتد با توجه به چاپ آرم و نام هتل و رستوران روی ظروف این اتفاق به حداقل و یا صفر می انجامد .

۳- دلیل دیگری نیز است و آن اینکه وقتی شما در صدد خرید و سفارش این ظروف هستید با توجه به اینکه میبایست برای مقرون به صرفه بودن تعداد بالایی از آنها را سفارش بدهید پس ناخود آگاه مسئله یکسان بودن سفارش تولید آنها مطرح میشود در نتیجه تمامی ظروف مورد استفاده در آن هتل و رستوران بصورت یکسان از نظر رنگ و طرح و موارد دیگر تولید میشود .

چاپ آرم و نام ، چگونه و کجای ظروف مناسب است؟

به هر حال و آنطور که مسلم است چاپ نام و آرم بر روی ظروف میبایست همراه با قواعد و ضوابط خاص خود باشد و در صورت عمل به آن خارج از ضوابط خاص ممکن است ضرر جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

آنطور که مسلم است چاپ آرم و نام نباید از اندازه ای خاص کوچکتر و یا بزرگتر باشد ، مکان آن در هر جایی از ظروف خیلی جالب نیست . خود طرح آرم و نام میبایست بگونه ای طراحی شود که در عین حال هم نام آن خوانا بوده و هم طرح آن جذاب باشد .

برای مثال چاپ آرم پشت ظروف هیچ فایده ای ندارد زیرا احتمال برگرداندن ظروف و مشاهده ی آن توسط مشتری تقریبا یک در هزار است و یا چاپ آرم و نام در وسط روی ظروف نیز خیلی توصیه نمیشود زیرا هنگام کشیدن غذا در ظروف معمولا آرم و نام زیر غذا قرار میگیرد . همچنین رنگ آرم و نام باید به گونه ای باشد که به راحتی قابل رویت باشد مثلا چاپ رنگ زرد و یا آبی و صورتی و رنگهای کمرنگ اصلا توصیه نمیشود در کل چاپ آرم و نام قواعدی دارد که برخی از آنها عبارتند از :
در بشقابها بصورت خوانا (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک) روی لبه های دور بشقاب باشد .
در فنجان و کاسه ها روی لبه ی بیرونی باشد . ( در فنجان اگر آنرا را روبروی صورت خود به گونه ای که دسته ی آن به جای عدد دوازده ساعت قرار بگیرد ، بگیریم جای چاپ آرم در مکان عدد سه میباشد)
در قاشق ها ، چنگال ها و کارد ها بهترین جنس آن استفاده از استیل است و بهتر است که دسته های این اقلام بدون گل و یا هر طرحی باشد و به جای گل و طرح دسته ، چاپ آرم و نام روی آنها بصورتی که قابل مشاهده باشد بسیار مناسب است .

هیچگاه از ظروف چینی لب پر شده استفاده نکنید.

به نقل از وبلاگ هتلداری 


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

انصاف ، اداره جات و فروشندگان با انصاف و بي انصاف را در شيراز بشناسيم .
موضوعات
آرشیو مطالب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 297
بازدید ماه : 4677
بازدید کل : 409399
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1